A

De A van Adverteren online

De aandacht trekken van jouw doelgroep met online advertenties. Online adverteren is mogelijk via meerdere platformen.

Ontdek meer

Bereik de doelgroep met online adverteren

Met online adverteren is het mogelijk om jouw doelgroep online te bereiken. Zo creëer je meer naamsbekendheid of breng je jouw producten en/of diensten onder de aandacht. Er bestaan verschillende kanalen om online te adverteren. Zo is adverteren mogelijk via zoekmachines als Google en Bing. Maar je kunt er ook voor kiezen om banners te tonen op Facebook, LinkedIn of andere sociale media kanalen. Welk kanaal je kiest hangt af van jouw doelgroep, jouw doelstellingen en de boodschap.

Adverteren op Google

Adverteren via Google is een goede manier de aandacht te trekken van (potentiële) klanten. Je bereikt bezoekers met gerichte advertenties, de advertenties worden namelijk alleen getoond wanneer ze zoekopdrachten invoeren die relevant zijn voor jouw dienst of product. Het invoeren van deze relevante zoektermen kan in Google Ads. Bovendien is het ook mogelijk om een display advertentie te plaatsen Google Display Netwerk. Hier wordt er geadverteerd op basis van interesses of context

Zoekmachine adverteren

Zoekmachine adverteren gaat verder dan het plaatsen van advertenties op Google. Het bereiken van de doelgroep kan ook via Bing, Yahoo! en Marktplaats Admarkt. Het is dus mogelijk om vindbaar te zijn op meerdere zoekmachines. Zoekmachine adverteren is ook beter bekend onder de term Search Engine Advertising (SEA). Deze type advertenties worden meestal getoond boven de organische zoekresultaten.

Adverteren op social media

Naast zoekmachine adverteren is het mogelijk om te adverteren op social media. Adverteren op Facebook, Instagram, LinkedIn en adverteren op Youtube zijn bijvoorbeeld erg populair. Het bereik van deze netwerken in Nederland is enorm. Het grote voordeel van deze social media kanalen is dat er doelgroepen gemaakt kunnen worden. Zo kunnen advertenties afgestemd worden op geslacht, leeftijd, opleiding, interesses en woonplaats. Met deze advertenties bereik je dus altijd jouw doelgroep.

Voordelen online adverteren

Online adverteren is dus mogelijk op meerdere manieren. Welk medium je kiest hangt zoals gezegd af van jouw doelgroep, jouw doelstellingen en de boodschap. Maar welk online kanaal je ook kiest, ze hebben allemaal veel voordelen. Zo is het bereiken van je doelgroep makkelijker. Bovendien krijg je meer inzicht in de prestaties van de advertenties, doordat er online meerdere statistieken beschikbaar zijn. Tenslotte is het mogelijk om de advertenties online aan te passen en te optimaliseren. Het verbeteren van een spelfout is een fluitje van een cent op internet.

Ik wil graag meer weten

Meer informatie?

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen of wil je reageren? Neem gerust contact met ons op! Altijd als eerste op de hoogte zijn van het Onest online marketing / webdevelopment ABC’tje? Volg ons op Facebook, Linkedin en Instagram.

Onest helpt jou met je online doelstellingen.

Wij helpen jou met het inzichtelijk maken van jou online activiteiten.

Je vraag stellen is eenvoudig en kostenloos, twee dingen waar iedereen dol op is.

Heb jij de ambitie om online te groeien? Wij gaan deze uitdaging graag samen aan. Vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op.

Neem contact met ons op