010 247 74 11
Ambi Pack werken bij: always-on, always in control e-recruiting

Werken bij website

Ambi Pack werken bij: always-on, always in control e-recruiting

Sandra Buitendijk, online marketeer, werkt aan de nieuwe website van Ambi Pack

Met 90 mensen, 7 sacheteermachines en 1500 capsules per minuut zit de gang er goed in bij Ambi Pack. Het familiebedrijf produceert en verpakt voedingssupplementen, medicijnen, cosmetica en voedingsmiddelen.

Maar Ambi Pack is ook werkgever. Een waar altijd werk is voor technische mensen. En een met groeiambitie. Ambi Pack begrijpt dat de sleutel daartoe het uitbreiden van het team is en dat online daarbij helpt. Want zonder extra mensen kun je niet verder groeien. Ze merkten dat het plaatsen van vacatures op de website veel tijd en moeite kostte in deze krappe arbeidsmarkt. Zeker als je op zoek bent naar technisch personeel.

Klant

Ambi Pack

Doelstelling

Optimale push & pull aanwezigheid (right-time-right-place) wanneer potentiële nieuwe medewerkers hun zoektocht naar een nieuwe uitdaging starten. We doen dit door Ambi Pack te profileren als dé werkgever binnen de Drechtsteden in het verpakkingssegment (maar ook daarbuiten).

Jorai Deijkers, SEO-specialist, en Mark Drenth, co-owner, werken samen bij Onest Digital Agency Logo Ambi Pack

Gezocht: nieuwe collega’s voor meer groei

Ambi Pack verhuisde onlangs al naar een nieuwe locatie binnen de Drechtsteden. Met meer productiefaciliteiten, machines en mooie opdrachtgevers. Het bedrijf is dus fysiek gegroeid en klaar voor de toekomst. Een goed geolied team is daarbij belangrijk. Op de lange termijn zijn daarom nieuwe mensen nodig om de groeidoelstellingen verder te behalen.

Een onlinestrategie voor de profilering als werkgever

Ambi Pack vroeg ons hen te helpen bij het werven van deze nieuwe mensen. In het verleden deden we dat door een vacature op de corporate website te plaatsen en die te promoten. Nu de behoefte aan nieuwe mensen groter is geworden, kozen we voor een onlinestrategie waarbij we Ambi Pack profileren als serieuze werkgever in de Drechtsteden. Deze employer branding moet ervoor zorgen dat Ambi Pack een voorkeurswerkgever wordt bij potentiële medewerkers.

“De match met het werk en de sollicitant is belangrijk. Tegelijkertijd blijven we doorgroeien. We wilden daarom een nieuwe manier vinden om te laten zien wat het werken bij Ambi Pack inhoudt.”

Foto van onze klant Ambi Pack in de productiehal

Maandelijks structureel 3 tot 5 kwalitatief goede sollicitanten via online campagnes

We begonnen bij het doel van die profilering: doorlopend 3 tot 5 sollicitanten per maand genereren. Daarna deden we onderzoek naar de doelgroep. Wie zijn deze mensen? Waar vinden we ze en hoe kunnen we ze bereiken? Dat werkten we uit in een structuur voor een website, de content die nodig was en de structuur voor de online marketingcampagnes.

Medewerkers aan het woord op de werken-bij-website

Als basis ontwikkelden we een aparte werken-bij-website, waarop het verhaal van de medewerker echt naar voren komt. Want op de corporate website is daar nu eenmaal minder ruimte voor en potentiële collega’s vinden andere dingen belangrijk dan potentiële klanten van Ambi Pack. Wat houdt het werken bij Ambi Pack bijvoorbeeld in? Wie worden je collega’s? Wat zijn de doorgroeimogelijkheden? En worden er naast het werk ook nog andere dingen georganiseerd?

We vroegen het aan mensen die al bij Ambi Pack werken. De antwoorden verwerkten we in passende teksten en beelden. Met nieuwe kleuren en fonts. We ontwikkelden een website in een stijl die bij Ambi Pack past, maar die de persoonlijke kant van het bedrijf benadrukt.

“We zijn heel blij met de werken-bij-website. Het is professioneel en straalt uit wie we echt zijn. Als ik deze bekijk, zie ik wat een serieus bedrijf Ambi Pack eigenlijk is.”

Karin

CCO bij Ambipack
Voorbeeld mobiele website Ambi Pack Visual doelgroep aantrekken met boeiende content

Online campagnes

De website koppelden we aan de online campagnes, waarbij we ook mensen die nu nog niet op zoek zijn proberen te targeten. Bijvoorbeeld mensen die nu nachtdiensten werken, maar dat eigenlijk niet meer willen. En we richten ons op mensen die onlangs een kindje hebben gekregen en voldoen aan bepaalde interesses. Zo verschoof Ambi Pack van reactief naar het proactief benaderen van potentiële collega’s.

Het vervolg

De eerste sollicitaties komen binnen. We houden in de gaten of de juiste doelgroep solliciteert en sturen bij waar nodig. Met de data uit Google Analytics en Google Ads bepalen we samen met Ambi Pack welke optimalisaties we in de website en campagnes doorvoeren.

Sinds de website en campagnes online zijn, zien we dat het aantal spontane sollicitaties iedere maand toeneemt. Gerichte optimalisaties zorgen voor een snellere toename. Tevens vervullen we snel ‘urgente’ vacatures op basis van aanvullende, zeer nauwkeurig getargete, recruiting campagnes via LinkedIn. De combinatie van de werken-bij-site, de always-on en on-demand campagnes, zorgt ervoor dat Ambi Pack volledig in controle is als het gaat om (e)recruiting.

Tim

Managing partner bij Onest
Tim Janssen, co-owner Onest Digital Agency

Ook een merkstrategie starten?

We staan je graag te woord. Stel je vraag via onderstaand formulier.