Online strategisch inzetten
Onlinemarketing is een strategische tool om (commerciële) doelstellingen te bereiken. Om online zo effectief mogelijk in te zetten, denken we verder dan de middelen als zoekmachines of social media. Belangrijke instrumenten, maar altijd resultanten van een overkoepelende aanpak. Daarom gaan we eerst de diepte in om te weten wat een optimale inzet van onlinemiddelen kan zijn. Welke onlinestrategie sluit aan op de marketingstrategie, dat is wat we samen gaan ontwikkelen. Een strategie waarin niet alleen de organisatie zich kan herkennen, maar waarbij ook doelgroepen en stakeholders zich senang voelen.

Techniek
Het succes van SEO heeft te maken met de techniek die verborgen zit achter de website. Gebruikers willen snel de juiste informatie vinden en daarvoor is een goede gebruikerservaring essentieel. Een snelle laadtijd, responsive design, een veilig omgeving en fijne leesbare teksten zijn een must.

Content
Zoekmachinemarketing en contentmarketing zijn onafscheidelijk en kunnen niet zonder elkaar. Content zoals video, afbeeldingen, geluidsfragmenten en teksten, zet ze zo in dat ze elkaar versterken. Zorg bovendien dat de content naadloos aansluit bij waar je organisatie voor staat én dat wat je op je site zet relevant en uniek is.

Autoriteit
Autoriteit is een belangrijk SEO-basisprincipe. Autoriteit, oftewel expertise, van een webpagina wordt bepaald door de hoeveelheid links naar de website. Google beoordeelt websites die inkomende links ontvangen van andere websites positief. Bij het plaatsen van links gaat het om kwaliteit, niet om kwantiteit. Een goede linkbuildingstrategie geeft jou een hogere positie in Google.