010 247 74 11
TFT-solutions: vraag en aanbod op elkaar aangesloten

Leadgeneratie

TFT-solutions: vraag en aanbod op elkaar aangesloten

Voorbeeld website TFT Solutions

Een overzichtelijke productcatalogus op een website waar de bezoeker vindt wat hij zoekt.

Hoe help je klanten een oplossing te vinden voor wat ze zoeken? En hoe kun je je expertise uitdragen op je website? Met deze vragen kwam TFT-solutions bij ons. Het bedrijf verkoopt professionele TFT-, LCD- en touchscreenproducten. Ze leveren de producten van A tot Z op en ook maatwerk behoort tot de mogelijkheden. Daar past een website bij die werkt. Met een online productcatalogus die zowel potentiële klanten verder helpt, als TFT intern ondersteunt.

Klant

TFT-solutions

Doelstelling

Lead-generatie van kwalitatieve leads door middel van zoekmachine adverteren (SEA), zoekmachine-optimalisatie (SEO) en conversieoptimalisatie (CRO).

Sandra Buitendijk, Product Owner, bespreekt samen met Onest CEO Mark Drenth achter de glazen deur in de vergaderruimte van online marketing bureau Onest de inrichting van een nieuwe website. Logo TFT solutions

Veel kansen

Een goede website is duidelijk en geeft antwoord op de vragen van de bezoeker. Op de website van TFT-solutions zagen we veel kansen. Er was nog geen duidelijke navigatiestructuur, een filteroptie ontbrak en de productpagina’s misten consistentie. Maar wat vooral ontbrak was een helder doel voor zowel TFT-solutions, als de bezoeker. Mede daardoor liepen ze de doelgroep mis. Het kostte dus vooral tijd en leverde niet het gewenste resultaat op. Daar hielpen we ze bij.

Tijd besparen met logische conversies

De website is niet alleen gebouwd voor de bezoeker, maar heeft ook een interne functie voor het bedrijf. Bijvoorbeeld om naar door te verwijzen als ze klanten die telefonisch of via de mail contact opnemen, adviseren. De huidige opdrachtgevers kenden TFT-solutions vooral van een bepaald product of een bepaalde dienst. De uitdaging voor de nieuwe website was daarom vooral om zowel bestaande, als nieuwe klanten te laten zien dat TFT-solutions producten van A tot Z kan opleveren. Het bedrijf maakt bijvoorbeeld ook zuilen en speciale kasten die bij de schermen horen.

Belangrijk om ons werk goed te doen (kwalitatieve leads afleveren) is regelmatige terugkoppeling op die kwaliteit. TFT is daar; ze geven feedback, maar denken ook inhoudelijk met ons mee wat we kunnen doen om de campagnes te optimaliseren. Dit motiveert om continu te blijven optimaliseren!

Sandra

Online marketingconsultant bij Onest

Rob van Dam, webdeveloper bij Onest Digital Agency

Onderzoek naar de technische doelgroep

Zoals we voor al onze opdrachtgevers doen, begonnen we met een plan en deden we onderzoek naar de doelgroep. We voerden een nulmeting uit, bepaalden de KPI’s en deden onderzoek voor het design. Op die manier sluiten we de website zo veel mogelijk aan op de behoeften. Waar zoeken ze naar (en wat zoeken ze niet)? De doelgroep van TFT-solutions is technisch onderlegd en kent de mogelijkheden van de producten. Ze zoeken een overzichtelijke website waarbij ze direct alle belangrijke specificaties van de producten kunnen vinden. Ook moet de website makkelijk doorzoekbaar zijn. Daar konden we een mooie winst mee behalen.

Meer structuur en meer offerteaanvragen

Op basis van al deze informatie stelden we eerst een team samen voor het designproces en de online marketingstrategie. We werkten een contentplan, websitestructuur en wireframe uit, zodat we de conversies konden testen en die met de opdrachtgever konden afstemmen. Omdat het een website met technische producten is, is structuur nog belangrijker. Dit creëerden we op basis van open en gesloten cardsorting (alle inhoud clusteren in thema’s), zodat we een goede content- en websitestructuur konden uitwerken. Met al deze onderdelen konden we uiteindelijk dé gebruiksvriendelijke website voor TFT realiseren.

Door ons heel goed te verdiepen in deze doelgroep draagt de website nu bij aan meer (offerte)aanvragen. En juist minder vragen van de mensen die niet in de doelgroep vallen.

Collega's Mark en Sandra op bezoek bij klant TFT Solutions Logo stijgende trendlijn

Hoe ambitieus je doelstellingen ook zijn, we helpen je

Wil je weten of en hoe je jouw website (en online marketing) nog beter kan laten aansluiten op de behoeften van je doelgroep? We denken met je mee. Koffie doen?

Kayleigh van Boxtel, webdeveloper bij Onest Digital Agency

Ook een merkstrategie starten?

We staan je graag te woord. Stel je vraag via onderstaand formulier.