010 247 74 11
Gohres Metaalconstructie: een mooie en professionele nieuwe website

Nieuwe website

Gohres Metaalconstructie: een mooie en professionele nieuwe website

Gohres website op desktop

Gohres is een metaalconstructiebedrijf met een grote voorraad aan staal- en metaalproducten. Daarnaast leveren ze maatwerk, plaatbewerking en aluminium/rvs. Als flexibel familiebedrijf omarmen ze de motto’s ‘vandaag bestellen, morgen leveren’ en ‘kan niet, bestaat niet’.

Met deze motto’s als uitgangspunt, kwam Gohres tot de conclusie dat ze toe waren aan een nieuwe website. De oude website ging al heel wat jaren mee en had een lang conversiepad. Er was behoefte aan een nieuwe en professionele website waarop klanten eenvoudig offertes aan konden vragen.

Klant

Gohres Metaalconstructie

Doelstelling

Een professionele nieuwe website met een korter conversiepad.

Rob die een nieuwe website aan het bouwen is Gohres logo

Uitgangspunten voor de website: professioneel en gebruiksvriendelijk

Gohres staat bekend als een warm en benaderbaar familiebedrijf. Ze leveren snel, denken mee met de klant en zijn een flexibele partner binnen de metaalbewerkingssector. De nieuwe website moest hierop aansluiten. Zowel qua uitstraling als conversiepad. Belangrijke uitgangspunten voor de nieuwe website waren dan ook een professionele uitstraling, een gebruiksvriendelijke manier van offertes aanvragen, het productaanbod verduidelijken door middel van opties en filtering en het optimaal weergeven van projecten en kwaliteitscertificaten.

Producten in maximaal drie klikken bereiken

Op basis van de doelstellingen gingen we aan de slag met een websiteplan. De belangrijkste conversie voor Gohres is het aanvragen van een offerte via de productcatalogus. Het was dan ook belangrijk dat klanten moeiteloos meerdere producten in verschillende aantallen konden toevoegen aan hun offerteaanvraag. Ook was het belangrijk dat alle producten binnen maximaal drie klikken bereikbaar waren.

Met deze uitgangspunten werkten we de brand style guide uit, waarin alle huisstijlkenmerken van Gohres werden vastgelegd. De oude website had vooral witte, grijze en lichtblauwe elementen. De wens was een contrasterende en eigentijdse uitstraling, waarbij we kozen voor blauwe, oranje en driehoekige elementen. Met de brand style guide als basis werkten we vervolgens de flow en structuur van de website uit.

‘In dit project was een vloeiende offerteaanvraag-flow belangrijk. Uitgangspunt voor het design van de website was dat klanten moeiteloos meerdere producten vanuit de productcatalogus in hun offerteaanvraag konden toevoegen.’

Cynthia

Digital Designer
Gohres brandguide

Een optimale offerteaanvraag-flow

De productcatalogus van Gohres bestaat uit honderden producten. Een offerteaanvraag bestaat dan ook vaak uit een groot aantal verschillende producten. Het is belangrijk dat websitebezoekers makkelijk en overzichtelijk een offerte aan kunnen vragen. We besteedden dan ook extra aandacht aan dit proces en werkten een optimale offerteaanvraag-flow uit. Met de flow die we bedachten, kan de klant eenvoudig zien of er iets mist in zijn aanvraag. Daarnaast ontwikkelden we een contentplan, zodat Gohres zelf aan de slag kon met het genereren van relevante content voor de nieuwe website.

Een nieuwe website in drie sprints

Voor Gohres was het belangrijk dat ze de website en de productcatalogus eenvoudig konden beheren na livegang. Samen met Gohres hebben we goed nagedacht over de back end flow. Hierdoor is de nieuwe website een stuk efficiënter dan de oude. We maakten de website zowel schaalbaar voor mobiel als desktop. Doordat we in de vorige fase van het project al goed hebben nagedacht over hoe we de website wilden opbouwen en we snel konden schakelen met Gohres, hebben we de website in slechts drie sprints kunnen bouwen, testen en opleveren.

Tim Janssen, adviseur en eigenaar en Cynthia van Steenvelt, digital designer, werken samen user scenario's uit op kantoor. Inspect, Insight, Implement en improve

Doorlopend technisch beheer

Nu de nieuwe website succesvol is gelanceerd, zetten we ons in om ervoor te zorgen dat alles soepel blijft werken. Dat doen we in de vorm van doorlopend technisch beheer en hosting. We zorgen ervoor dat de website veilig en stabiel blijft, door regelmatig updates en onderhoud uit te voeren. Gohres kan erop vertrouwen dat hun website bij Onest in goede handen is.

Een nieuwe website in vier stappen

Bij Onest volgen we een eenvoudig vierstappenplan voor elk project: inspect, insight, implement en improve. Dat geldt ook voor het websiteproject van Gohres Metaalbewerking. In de eerste fase, de inspectfase, leerden we wat belangrijk is voor Gohres. In de tweede fase, de insightfase, maakten we een websiteplan. Vervolgens gingen we in de implementfase aan de slag met het ontwerp en het bouwen van de website. We zitten nu in de laatste fase: de improvefase. In deze fase zorgen we ervoor dat de website technisch helemaal up-to-date blijft.

Tim Janssen, co-owner Onest Digital Agency

Ook een merkstrategie starten?

We staan je graag te woord. Stel je vraag via onderstaand formulier.