ISOdiscount: Iedere dag 1% beter

Performance based online marketing

Iedere dag 1% beter voor ISOdiscount

De samenwerking met ISOdiscount is een van de langstlopende samenwerkingen van Onest.

Met zes grote projecten voor deze opdrachtgever op de teller groeiden we sinds 2006 met Isodiscount mee. Het familiebedrijf, waarin meerdere generaties werken, levert hoogwaardige isolatiefolies via hun webshop. Van een enkele bestelling in het begin wordt er inmiddels een veelvoud geleverd, vanuit het magazijn in Klundert.

Klant

ISOdiscount

Doelstelling

Verhogen van omzet én winstgevendheid, op een ‘gezonde’ manier.

Van Google Ads naar bijdrage aan het businessdoel

De oorspronkelijke online marketingvraag van ISOdiscount was om met Google Ads aan de slag te gaan. Zoals bij iedere start van een samenwerking gingen we daarom eerst op onderzoek uit. Waar liggen de kansen voor ISOdiscount en hoe kunnen we ze benutten? En hoe kunnen we deze vraag vertalen naar een bijdrage aan het businessdoel? Dat brachten we in kaart.

Een online strategie voor de lange termijn

Uit het onderzoek kwam een strategie voor de lange termijn. Een strategie die veel breder was dan Google Ads. Natuurlijk op basis van de behoeften van ISOdiscount, maar ook een strategie die bijdraagt aan het businessdoel. Het voornaamste doel was om te groeien in omzet. En dan het liefst een geleidelijke (haalbare) groei, want groei betekent natuurlijk ook meer werk voor de opdrachtgever. Met die strategie gingen we van start.

Keuzes maken op basis van data

Inmiddels werken we aan het hele spectrum: de website, online campagnes (SEA), organische vindbaarheid (SEO), conversieoptimalisatie (CRO) en content.

Alle KPI’s zijn samengevoegd in voor iedereen begrijpelijke dashboards, in Looker Studio. Dat maakt het voor ISOdiscount mogelijk om op basis van data keuzes te maken. Los daarvan kijken we allemaal naar dezelfde KPI’s. Dit is essentieel om goed samen te kunnen werken.

We zijn er inmiddels in geslaagd om een behoorlijk uitgebreide mix van online marketingcampagnes en -kanalen terug te brengen tot 2 of 3 KPI’s waar we op sturen, waarvan de belangrijkste ROI is.

Samenwerking als basis van succes

We spreken de taal van de opdrachtgever en zorgen dat we korte lijntjes daarmee hebben. Iedere week overleggen we tijdens een call. We bespreken waar we staan in de langetermijnstrategie en denken samen na wat we gaan doen om verder te optimaliseren. Onderdeel daarvan is innovatie, bijvoorbeeld door te experimenteren met nieuwe biedstrategieën, algoritmes of machine learning. De input van ISOdiscount hierin is essentieel. Tevens houden we elkaar scherp, door soms ook niet te ingewikkeld na te denken; ‘boerenslimheid’ is wat ons betreft een heel welkom ingrediënt in de online marketingmix.

“Ik ben er trots op dat ISOdiscount al sinds 2006 opdrachtgever is. Onze samenwerking is open, transparant en eerlijk. Ook als de resultaten minder zijn, kunnen we dat bespreken om vervolgens samen tot een plan te komen. Op deze manier hebben we de afgelopen jaren telkens een heel mooie, gezonde groei weten te realiseren. ”

Tim

Managing partner bij Onest

Ook een merkstrategie starten?

We staan je graag te woord. Stel je vraag via onderstaand formulier.

Ga jij stappen zetten met jouw online marketing?

Wij werken Agile. Samen vanuit één team. Hoe? Ontvang het artikel.