010 247 74 11
Jan Snel: een converterende website in een nieuwe huisstijl

Nieuwe website

Jan Snel: een converterende website in een nieuwe huisstijl

Laptop met website van Jan Snel geopend op het scherm

Jan Snel verhuurt en verkoopt al meer dan 60 jaar modulaire huisvesting voor het onderwijs, de industrie, kantoren, de overheid en de zorg. Met internationale groeiambities werden zij in 2020 een dochteronderneming van Daiwa House Group. Om eenheid uit te stralen en het aangepaste productaanbod goed te presenteren, wilden ze de website graag restylen en optimaliseren.

Jan Snel is al jarenlang trouwe klant van Onest. Door de overname door Daiwa House Group veranderde de propositie en ontstond de wens voor een nieuwe website in een vernieuwde huisstijl die aansluit bij Daiwa House.

Klant

Jan Snel

Doelstelling

De website restylen in een huisstijl die aansluit bij Daiwa House Group en die concreter en conversiegerichter is.

Mobiele telefoon met de website van Jan Snel daarop geopend Logo Jan Snel Daiwa House Group

De wens van Jan Snel: een converterende en gerestylde website

Met de overname door Daiwa House Group ging Jan Snel zich richten op de segmenten onderwijs, industrie, kantoren, overheid en zorg. Het segment wonen werd ondergebracht bij Daiwa House. Door de overname en de gewijzigde propositie ontstond de wens om de website aan te passen. Jan Snel wilde graag meer eenheid uitstralen met Daiwa House en was toe aan een nieuwe huisstijl.

Behalve een nieuwe look en feel moest de nieuwe website ook meer persoonlijk contact met potentiële leads opleveren. Jan Snel wilde dan ook graag een prominente rol voor de accountmanagers. Ook wilde ze websitebezoekers graag een inkijkje geven in de projecten die ze uitvoeren, zodat bezoekers meer inzicht krijgen in de eindeloze huisvestingsoplossingen van Jan Snel.

Een website als marketingmiddel met een salesinsteek

Op basis van een grote set aan data vanuit onze jarenlange samenwerking deden we een passend voorstel. Ons voorstel was gericht op het inzetten van de website als marketingmiddel, maar wel met een sterke focus op sales. We wisten vanuit onze data precies waar de kansen lagen. Daarom stelden we voor om de websitestructuur, flow en content aan te pakken om de vindbaarheid, snelheid en duidelijkheid te verbeteren. Daarnaast hebben we voorgesteld conversieverhogende elementen te ontwerpen en te bouwen, om ervoor te zorgen dat de website de commerciële behoefte ondersteunt.

Minder content en een korter conversiepad

De dataset waar we op terug konden vallen, liet kansen zien op het gebied van het conversiepad en de content. De oude website had een groter productaanbod, waardoor er voor websitebezoekers meer keuzes en kliks nodig waren om tot conversie te komen. Ook bevatte de website veel content, wat de leesbaarheid van de website in de weg zat. Door de nadruk te leggen op marktsegmenten en projecten en duidelijke conversies uit te denken, ontstond een concrete website met een minder diepe flow en een korter conversiepad.

‘We zijn trots op de jarenlange samenwerking met Jan Snel. Het plan voor de nieuwe website konden we volledig maken op basis van onze eigen data. Hierdoor konden we niet alleen een website maken die past bij de nieuwe look & feel, maar die ook betere leads oplevert.’

Mark

Managing partner
Visual van het plan om de website van Jan Snel op te zetten

Websitebezoekers aanmoedigen contact op te nemen

Om websitebezoekers aan te moedigen contact op te nemen met Jan Snel, gingen we aan de slag met het ontwerpen van conversieverhogende elementen. Op de marktsegmentpagina’s hebben we bijvoorbeeld sticky elementen toegevoegd. Klik je hierop, dan kun je direct persoonlijk contact opnemen met een specialist via telefoon of e-mail. Bovendien leidt iedere pagina met behulp van een vangnet naar het contactformulier. Iedere pagina bevat meerdere opties om via e-mail of telefoon contact op te nemen.

We zien dat de conversieverhogende elementen effect hebben. Het voordeel van het conversiepad dat websitebezoekers afleggen op de website, is dat een aanvraag direct bij de betreffende verantwoordelijke terechtkomt in plaats van in een algemene e-mailbox. Dat zorgt ervoor dat de drempel om een aanvraag te doen lager wordt en dus effectiever is. Daarnaast kunnen we op productsegmentniveau meten waar de conversies vandaan komen en houden we samen met Jan Snel zicht op de kwaliteit van de aanvragen.

Jarenlang slimmer, sneller en schoner

Jan Snel staat bekend om het slimmer, sneller en schoner bouwen van hun modulaire huisvestingsoplossingen. Met de nieuwe website kunnen ze deze boodschap langdurig uitdragen. We hebben ervoor gezorgd dat de website niet alleen goed vindbaar is, maar ook makkelijk te beheren en uit te breiden met nieuwe content. Hierdoor is de marketingafdeling van Jan Snel helemaal zelfvoorzienend en kunnen ze zelf eenvoudig aanpassingen maken aan de website.

10% meer kwalitatieve leads

Om de kwaliteit van de leads te beoordelen, werken we met Jan Snel op basis van een gemeten leadwaarde per aanvraag. Ongeveer de helft van de aanvragen is interessant genoeg om op te volgen. De kwaliteit van de leads is daarmee 10% gestegen ten opzichte van de prestaties van de vorige website. Om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van de leads steeds beter wordt, werken we op basis van performance based marketing elke maand aan het optimaliseren van de Google-campagnes en andere kleine verbeteringen.

Meeting op het kantoor van Jan Snel. Visual van de 4 i's: inspect, insight, implement en improve

Performance based samenwerken vanuit één team

Elke maand bespreken we de leadkwaliteit en de resultaten van de online campagnes met Jan Snel. Dat doen we in de vorm van een sprintmeeting. De sprintmeetings zijn multidisciplinair, waarbij we Jan Snel zien als integraal onderdeel van het team. Tijdens een sprintmeeting stellen we de prioriteiten vast en bepalen we de focus voor de komende periode. We werken al heel lang en fijn samen met Jan Snel. Deze performance based werkwijze resulteert in overzicht en inzicht, waarbij we van elkaar precies weten waar we aan toe zijn.

In vier stappen naar resultaat

Bij Onest volgen we een eenvoudig vierstappenplan voor elk project: inspect, insight, implement en improve. Dat geldt ook voor onze samenwerking met Jan Snel. Tijdens de inspectfase leerden we dat de nieuwe website bedoeld was als marketingmiddel met een salesinsteek. In de insightfase dachten we een intuïtieve websitestructuur uit, waarbij het conversiepad en de flow een centrale rol speelden. Vervolgens bouwden we de website met conversieverhogende elementen en lanceerden we verschillende campagnes. In de improvefase helpen we Jan Snel vanuit een performance based aanpak de kwaliteit van de leads en de campagnes te verbeteren.

Tim Janssen, co-owner Onest Digital Agency

Ook een merkstrategie starten?

We staan je graag te woord. Stel je vraag via onderstaand formulier.