010 247 74 11
Kadans Science Partner: positioneren als toonaangevende partner voor innovatieve bedrijven
 

Kadans Science Partner: positioneren als toonaangevende partner voor innovatieve bedrijven

Nieuwe website Kadans Science Partner

Kadans is al meer dan 20 jaar specialist in het ontwikkelen en verhuren van wetenschap- en innovatiegericht vastgoed op campussen. Hier brengen ze onderzoekers, organisaties en partners samen om baanbrekende oplossingen te ontwikkelen op het gebied van gezondheid, voeding, energie en techniek. Voorheen verliep hun acquisitie grotendeels via makelaars, maar ze wilden eerder in contact komen met potentiële huurders en minder afhankelijk zijn van derden. De doelstelling: Kadans helpen om hun sales pipeline beter te beheren en zich eerder in het proces als toonaangevende partner te positioneren voor innovatieve bedrijven.

In eerste instantie was de vraag een moderne, toegankelijke nieuwe website met een eigentijdse en dynamische uitstraling. Gaandeweg werd duidelijk dat het vraagstuk dieper lag. Kadans wilde laten zien dat zij meer doen dan vierkante meters verhuren. Ze faciliteren verbindingen binnen specifieke sectoren en stimuleren samenwerking tussen bedrijven en universiteiten binnen wetenschappelijke clusters. Dat wilden ze uiten op een manier die directe interactie met de doelgroep stimuleert.

Klant

Kadans Science Partner

Doelstelling

Kadans positioneren als toonaangevende partner voor innovatieve bedrijven en deze positionering doorvertalen naar een website die de interactie met wetenschappelijke organisaties stimuleert.

Kadans meeting Logo Kadans Science Partner

Een positionering gericht op innovatie en samenwerking

We begonnen met een grondige analyse van de doelgroep en de bestaande merkidentiteit. Om de doelgroep aan te spreken vanuit hun behoeften, kozen we voor een opzet rondom de vier hoofdthema’s (silo’s) van Kadans: life sciences & health, agri & food, chemistry & energy en high tech systems & materials. Door de nadruk te leggen op de meerwaarde van deze silo’s voor onderzoekers, organisaties en partners, verschoven we de focus van ‘wij verhuren ruimte’ naar ‘wij creëren een ecosysteem dat samenwerking en innovatie stimuleert’. Deze aanpak zorgt er niet alleen voor dat Kadans zich als een aantrekkelijke partner positioneert, maar helpt hen ook om eerder in contact te komen met de doelgroep.

Van strategie naar stijl: de visuele vertaling van de positionerin

Om de positionering door te vertalen naar de website ontwikkelden we een stijl die innovatie en toegankelijkheid uitstraalt. Het bestaande logo en kleurenpalet bleven behouden, terwijl we voor elke silo een eigen kleurenpalet introduceerden om de herkenbaarheid te vergroten. De vormgeving kreeg een open stijl met ronde vormen en verrassende elementen, waardoor de website een dynamische en moderne uitstraling kreeg. Een belangrijk uitgangspunt was dat de website in elke fase van de customer journey het juiste verhaal vertelt. Dit betekende dat er veel ruimte voor content nodig was, zonder bezoekers te overweldigen. De uitdaging lag in het creëren van een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website waarin content op een logische manier leidt naar actie.

Gelaagde structuur en intuïtieve navigatie

We hebben de website zo opgebouwd dat bezoekers snel en eenvoudig de informatie vinden die ze nodig hebben. De vier silo’s staan centraal en leiden bezoekers naar relevante informatie over sectoren en wetenschappelijke clusters. Ook kunnen bezoekers eenvoudig doorklikken naar de locaties: de fysieke gebouwen waar wetenschappelijke organisaties kantoor- en laboratoriumruimte kunnen huren. Bij het ontwerp is goed nagedacht over de userflow. Of een bezoeker nu zoekt naar algemene sectorinformatie, een specifiek cluster of een geschikte locatie, de website begeleidt hen op een intuïtieve manier naar de juiste content. Zo zorgen we ervoor dat informatie makkelijk vindbaar is en de drempel om contact op te nemen met Kadans zo laag mogelijk blijft.

LoFi en HiFi wireframes voor de nieuwe website van Kadans Science Partner

Aanscherpen en groeien door intensieve samenwerking

Wat begon als een vraag om de website te updaten, bleek uiteindelijk om een positioneringsvraagstuk te gaan. Door als één team intensief samen te werken in sprints werd deze behoefte steeds duidelijker en konden we het project stap voor stap aanscherpen. Regelmatige sprintmeetings bij Kadans op kantoor en wekelijkse incheckmomenten via videocalls zorgden ervoor dat beide partijen nauw betrokken bleven.

Het resultaat: een transformatie van verhuurder naar verbinder

Het resultaat is dat Kadans nu zelf de regie heeft en direct in contact kan komen met relevante wetenschappelijke organisaties. De website speelt een centrale rol als marketingtool, waarmee Kadans niet alleen nieuwe relaties aantrekt, maar zich ook onderscheidt ten opzichte van traditionele verhuur- en vastgoedbedrijven. De combinatie van strategie, branding en website versterkt hun rol als verbindende factor binnen wetenschapsclusters en helpt bij het opbouwen van langdurige samenwerkingen.

Meeting bij Kadans Science Partner Teamwork - transparantie - doel centraal

In vier stappen naar resultaat

Bij Onest volgen we een eenvoudig vierstappenplan voor elk project: inspect, insight, implement en improve. Dit was ook het geval bij onze samenwerking met Kadans. Voor elke fase schakelden we de juiste specialisten in: eerst voor branding en strategie, daarna voor design en vervolgens voor webdevelopment en content. Deze gestructureerde aanpak zorgde ervoor dat we stap voor stap tot een doordachte positionering en een effectieve, toekomstbestendige oplossing voor Kadans kwamen. Ook na de lancering blijven we Kadans als strategisch marketingpartner ondersteunen, door hen te helpen de juiste doelgroep te bereiken en in contact te komen met potentiële huurders via online marketingcampagnes en gerichte websiteoptimalisaties. Samen zorgen we ervoor dat de digitale strategie aansluit bij hun groei en ambities.

Mark Drenth, co-owner Onest Digital Agency

Ook een merkstrategie starten?

We staan je graag te woord. Stel je vraag via onderstaand formulier.