Nieuwe website
Logsplitters & Co: van businessidee naar een sterk platform voor groei in de Europese markt
Logsplitters & Co is dé exclusieve importeur van Eastonmade houtklovers in Europa. Oprichter Marco Boertjes ontdekte het merk toen hij zelf op zoek was naar een kloofmachine. Omdat Eastonmade nog geen dealer had in Europa, greep Marco zijn kans. Met de ambitie om houthandelaren en openhaardhoutverkopers door heel Europa te voorzien van deze robuuste machines, klopte hij bij Onest aan.
Marco wilde het serieus aanpakken. Hij zag een gat in de markt, maar hij had hulp nodig om zijn idee vorm te geven. Samen bespraken we zijn businessidee en zette we de eerste stappen op het gebied van branding en online profilering. We bedachten de naam Logsplitters & Co en ontwierpen het logo. Daarnaast hebben we een tijdelijke pagina live gezet, zodat er alvast contactmogelijkheden waren voordat we de website gingen ontwerpen en bouwen. Zo gaven we Marco een sterke start.
Klant
Logsplitters & Co
Doelstelling
Een nieuwe website die helpt bij een stabiele groei in Europa.
Productinformatie, specificaties en contactmogelijkheden: alles op één plek
Uit doelgroeponderzoek bleek dat haardhoutverkopers en houthandelaren vooral willen groeien door meer hout te kloven in minder tijd. Zo kunnen ze hun voorraad sneller klaarmaken voor verkoop. Ze zoeken robuuste machines die weinig onderhoud nodig hebben en grote hoeveelheden hout aankunnen. Omdat ze vaak al weten wat ze nodig hebben, gaan ze gericht op zoek naar duidelijke informatie, zoals specificaties en contactmogelijkheden. Dit werden de uitgangspunten voor de nieuwe website.
Een productgericht ontwerp dat aanspreekt
Omdat de doelgroep al bekend is met de houtkloofmachines van Eastonmade, kozen we voor een ontwerp waarin de verschillende modellen centraal staan. We maakten een duidelijke structuur waarin je per model eenvoudig specificaties zoals de kloofcyclus, kloofkracht en accessoires kunt bekijken. Daarnaast hebben we een stijl ontwikkeld die perfect past bij de traditionele houtverwerkingsindustrie. Met opvallende, krachtige elementen creëerden we een robuuste merkidentiteit die aansluit bij de doelgroep. Het ontwerp is bovendien gericht op gebruiksgemak, zodat houtverwerkers in één oogopslag zien wat de machines kunnen. Zo sluit de website naadloos aan bij hun behoeften.
“De site ziet er supermooi uit. Er komen ook al wat aanvragen binnen en er zijn ook al een aantal verkopen uitgekomen.”
Marco Boertjes
Logsplitters & CoHet resultaat: een sterk platform voor conversie én groei
Het resultaat is een website waarop je als houtverwerker snel en eenvoudig de houtklover kunt vinden die past bij jouw behoeften. Dankzij de overzichtelijke structuur, het gebruiksvriendelijke ontwerp en de unieke merkidentiteit is de website niet alleen een visitekaartje, maar ook een slimme marketingtool. Voor Logsplitters & Co biedt de website een sterk platform om verder te groeien in de Europese markt. Deze case is het perfecte voorbeeld van hoe een businessidee, gecombineerd met strategisch ontwerp en uitvoering, kan uitgroeien tot een platform dat écht werkt voor je merk én je doelgroep.
Persoonlijke aandacht en begeleiding
Persoonlijke aandacht en open communicatie waren de basis van onze samenwerking met Marco van Logsplitters & Co. We hadden regelmatig voortgangsmeetings, zowel op locatie als bij ons op kantoor, waar we samen brainstormden. We gaven eerlijk advies, terwijl Marco op zijn beurt de tijd nam om ons kennis te laten maken met zijn producten. Bijvoorbeeld met een demonstratie van de machines. Dit persoonlijke contact zorgde voor wederzijds begrip en leidde tot een mooie en toekomstbestendige website.
In vier stappen naar resultaat
Bij Onest volgen we een eenvoudig vierstappenplan voor elk project: inspect, insight, implement en improve. Dit was ook het geval bij onze samenwerking met Logsplitters & Co. In de inspectfase maakten we kennis en zetten we samen de eerste stappen voor de online aanwezigheid. Tijdens de insightfase onderzochten we de doelgroep, maakten we buyer persona’s en analyseerden we de customer journey en zoekintenties, waarna we deze inzichten vertaalden naar een ontwerp. In de implementfase bouwden we de website, schreven we de content en maakten we de site klaar voor lancering. Nu zitten we in de improvefase, waarin we de website technisch up-to-date houden.