Nieuwe website
NDL: twee doelen, één website die groei stimuleert en de logistieke positie van Nederland op de wereldmarkt versterkt
Nederland Distributieland (NDL/HIDC) is een vereniging met meer dan 300 leden uit de logistieke sector. Ze promoten onder andere de Nederlandse logistiek in het buitenland. Internationaal werkt NDL onder de naam Holland International Distribution Council (HIDC). Met het doel om meer logistieke kansen naar Nederland te halen en de positie op de logistieke wereldmarkt te versterken, werd het tijd voor een nieuwe website.
Vanuit de ambitie om het ledenaantal te verdubbelen, voldeed de oude website van NDL niet meer. De structuur was onduidelijk en het was lastig om (potentiële) leden te bereiken. Er was behoefte aan een gebruiksvriendelijk platform voor kennisdeling, netwerken en het leggen van verbindingen. De nieuwe website moest zowel de Nederlandse als de internationale tak van de vereniging samenbrengen.
Klant
Nederland Distributieland (NDL/HIDC)
Doelstelling
Een gebruiksvriendelijke website die zowel de Nederlandse als de internationale tak van de vereniging dient, met ruimte voor kennisdeling, netwerken en het leggen van verbindingen.
Het resultaat: een marketingmachine die NDL zelf beheert
De nieuwe website helpt NDL zich beter te profileren in het buitenland en maakt het gemakkelijker om zowel nieuwe als bestaande leden te bedienen. Het platform biedt NDL de mogelijkheid om effectiever te communiceren met (potentiële) leden, hen te stimuleren zich aan te sluiten of deel te nemen aan evenementen.
Door de website in WordPress te bouwen en NDL een uitgebreide workshop te geven, kan het team nu zelf de content beheren. Dit betekent dat NDL niet meer afhankelijk is van anderen en volledige controle heeft over hun eigen marketingmachine.
Een goede vraag is het halve werk
De samenwerking was van begin af aan heel doelgericht. NDL stelde een heldere vraag: “We willen groeien en we denken dat een nieuwe website hierbij kan helpen, kunnen jullie ons helpen?” Ze hadden al goed inzicht in hun doelgroep, wat het voor ons makkelijker maakte om een website te ontwikkelen die aansluit bij zowel de behoeften van NDL als de doelstellingen van hun doelgroep. Door regelmatig af te stemmen en ideeën uit te wisselen, werkten we samen naar een succesvol eindresultaat.
In vier stappen naar resultaat
Bij Onest werken we met een simpel vierstappenplan: inspect, insight, implement en improve. Dit plan hebben we ook gevolgd bij de samenwerking met NDL. In de inspectfase leerden we NDL kennen en bespraken we hun wensen voor groei en hoe de nieuwe website daarbij kon helpen. In de insightfase onderzochten we de doelgroepen en concurrenten en vertaalden we deze inzichten naar een helder ontwerp met een goede navigatie. In de implementatiefase bouwden we de website. In de improvefase gaven we de website over aan NDL en gaven we hen een workshop zodat ze zelf de website konden beheren. Nu staat de website live en heeft NDL een krachtig platform om hun doelgroep nog beter te bereiken.