Online strategie
Numafa: groeien in Europa en Noord-Amerika met een multichannelstrategie en een nieuwe website
Numafa ontwikkelt, fabriceert en levert al meer dan 40 jaar innovatieve industriële reinigingsoplossingen voor herbruikbare kratten, pallets, containers en layer pads. Met vestigingen in Nederland en Amerika en een internationaal agentennetwerk opereren ze wereldwijd en streven ze naar groei in de Europese en Noord-Amerikaanse markt.
Numafa is binnen hun eigen internationale netwerk een gevestigde naam als fabrikant en leverancier van industriële reinigingssystemen. Om buiten dit netwerk te groeien in het configureerbare aanbod en een constante stroom aan nieuwe aanvragen te genereren zetten we in op een nieuwe website en een online strategie voor de lange termijn. Zo helpen we Numafa de naamsbekendheid te vergroten en meer leads te genereren vanuit een meetbare en doelgroepgerichte benadering.
Klant
Numafa
Doelstelling
Het genereren van een constante stroom aanvragen in het segment configure-to-order reinigingssystemen in Europa en Noord-Amerika met een nieuwe website en een langetermijnstrategie.
Numafa’s vraag: groeidoelstelling ondersteunen met meetbare marketingactiviteiten
Initieel vroeg Numafa ons om een nieuwe website te ontwikkelen, maar de uiteindelijke behoefte ging verder dan dat. Hoewel er al een website was en ze al het nodige met Google Ads deden, was er geen integrale coördinatie op de marketingactiviteiten. Een duidelijk plan ontbrak, wat leidde tot een gebrek aan inzicht in de bijdrage van marketing aan de verkoop.
Met de ambitie om te groeien in Europa en Noord-Amerika, ontstond de behoefte aan goed georganiseerde en meetbare marketingactiviteiten. Deze activiteiten moesten hen in contact brengen met de juiste doelgroep en meer aanvragen genereren.
Een nieuwe en doelgroepgerichte website als vertrekpunt
De eerste stap in het online marketingtraject van Numafa bestond uit het ontwerpen en ontwikkelen van een nieuwe website. Om met de website een goed fundament neer te leggen die bijdraagt aan de businessdoelstelling hebben we gekeken naar het complete plaatje. We onderzochten onder andere de doelgroep en de merkidentiteit en legden dat af tegen de doelen en het aanbod van Numafa.
‘De website is live. Het ziet er goed uit en we zijn trots op het resultaat. Dit is voor ons een grote milestone in het project. Nogmaals dank voor jullie aanpak in dit proces.’
Olaf Andeweg
Chief Commercial Officer – NumafaVan basis naar succes: jaarplan voor multichannelstrategie
Op het moment van schrijven staat de website op het punt om live te gaan. Hiermee hebben we de basis gelegd voor het ondersteunen van Numafa’s groeidoelen met online marketing. De komende tijd richten we ons op een doordachte en meetbare multichannelstrategie, met campagnes, webcontent en social media. Dit doen we volgens een jaarplan, gebaseerd op de actuele doelen en prioriteiten van Numafa. We bespreken het jaarplan regelmatig, zodat we flexibel kunnen inspelen op veranderingen. Vanuit dit jaarplan vullen we de marketingkalender in, zodat alle communicatie-uitingen bijdragen aan de lange termijn doelen. Zo bouwen we samen met Numafa aan een duurzame online marketingstrategie.
Samenwerking optima forma: één projectteam, één doel
Vanaf het begin van onze samenwerking heeft Numafa een projectteam samengesteld bestaande uit directieleden en verantwoordelijken uit het sales- en HR-team. Vanuit Onest voegen we onze specialisten toe aan dit team. Elke maand overleggen we, leveren we iets nieuws op en bespreken we de prioriteiten voor de komende periode. Zo weten we altijd waar we mee bezig zijn en werken we als één team aan hetzelfde doel.
In vier stappen naar resultaat
Bij Onest volgen we een eenvoudig vierstappenplan voor elk project: inspect, insight, implement en improve. Dat geldt ook voor onze samenwerking met Numafa. In de inspectfase maakten we kennis met Numafa en leerden we dat de behoefte verder ging dan alleen een nieuwe website. Tijdens de insightfase onderzochten we de doelgroep, stelden we buyer persona’s op, bekeken we de customer journey en zoekintenties, en vertaalden we deze inzichten naar een ontwerp. In de implementfase ontwikkelden we de website, schreven we de content en maakten we de site klaar voor lancering. Nu zijn we in de improvefase, waarin we vanuit een jaarplan en een marketingkalender de doelgroep via meerdere kanalen gericht benaderen om Numafa te helpen hun groeidoelen te bereiken.