010 247 74 11
Werken met Passie: een stevige groei in het aantal medewerkers

E-recruiting

Een stevige groei in het aantal medewerkers voor Werken met Passie

Klantmeeting met Werken met Passie

Of je nu zelf op zoek bent naar een nieuwe baan of juist als bedrijf een nieuwe collega zoekt;

bij Werken met Passie nemen ze je de zoektocht uit handen. Want werk doen dat je leuk en uitdagend vindt, daar presteer je beter door. Zo zorgen ze voor passie op de werkvloer voor werknemer en werkgever.

Klant

Werken met Passie

Doelstelling

Optimale push & pull aanwezigheid (right-time-right-place) wanneer potentiële nieuwe medewerkers hun zoektocht naar een nieuwe uitdaging starten.

Visual klantcase Werken met Passie Agile Icon

Stap 1: online inzichtelijk maken

Werken met Passie had al verschillende inspanningen geleverd omtrent de website en social media om hun doel te bereiken, maar deze hadden niet het gewenste resultaat. Er was tijd en budget vrijgemaakt en er kwamen daardoor wel degelijk bezoekers op de website. Maar wat het precies opleverde, bleef onduidelijk. Een belangrijke eerste stap was daarom om dit inzichtelijk te maken. Zo zorgen we dat online bijdraagt aan de doelstelling en de website het werk gaat doen.

Een strategie voor online vindbaarheid en naamsbekendheid

Naast het inzichtelijk maken van wat er online gebeurt, wilden we alles weten over Werken met Passie en hun doelgroep. Groei is namelijk alleen mogelijk als de mensen die we online werven bij Werken met Passie én hun opdrachtgevers passen. Op basis van die informatie stelden we een strategie op die uit twee hoofdlijnen bestond: het zorgen voor vindbaarheid op bepaalde vacatures en online naamsbekendheid bij de doelgroep verkrijgen. Want als je bekend bent bij de doelgroep, is de eerste stap gezet.

Jorai Deijkers, Sandra Buitendijk en Mark Drenth werken op het kantoor van Onest Digital Agency

Van businessdoel naar online doelstellingen

Eerst vertaalden we het businessdoel naar online doelen, zoals het verbeteren van de vindbaarheid van de website en het versterken van de profilering. We stelden KPI’s op om de resultaten te meten. Door deze KPI’s te behalen, realiseren we ook het businessdoel. De online marketing werd opgestart en we gingen aan de slag met het opzetten van landingspagina’s en search- en displaycampagnes. Ook voerden we slimme verbeteringen door op de website. Denk aan on page-optimalisaties en verbeteringen van de snelheid.

Performance en optimalisaties komende periode

Tijdens iedere sessie met de klant nemen we de performance door. We bepalen iedere sprint, op basis van de doelstellingen, aan welke onderdelen van de strategie we gaan werken. We stellen vervolgens het team van specialisten samen dat daarvoor nodig is. En we lopen voor op schema met de doelen, want Werken met Passie heeft na een kwartaal al ruim 80% van het gewenste aantal nieuwe medewerkers uit het businessdoel in dienst. Daarnaast werden in Google Analytics ruim 80% meer ingevulde formulieren gemeten vergeleken met het vorige kwartaal.

Kortom, we liggen op schema. Deze resultaten komen voort uit de online doelen en KPI’s die we hebben opgesteld en vormen de basis voor de optimalisaties die we de komende periode gaan doorvoeren. Het doel: het aantal sollicitaties verhogen. Zo blijft Werken met Passie groeien in het aantal medewerkers en behaalt ze haar business doel.

Cynthia van Steenvelt, digital designer bij Onest Digital Agency

Ook een merkstrategie starten?

We staan je graag te woord. Stel je vraag via onderstaand formulier.