Case: Waterstijl

Het bouwen van een centraal systeem was de uitdaging bij Waterstijl, zodat servicemeldingen de juiste afhandeling kregen. Hierbij hebben wij Waterstijl geholpen. Het resultaat? Monteurs die prioriteit gaven aan de serviceaanvragen van klanten met een serviceovereenkomst.

Ontdek meer

Specialist in luxe zwembaden

Waterstijl is gespecialiseerd in het bouwen en onderhouden van luxe zwembaden. Als een van de weinige in Nederland mogen zij zich officiële dealer noemen van het vooraanstaande merk Starline. Waterstijl geeft op deze manier een extra dimensie aan ultiem genieten.

De uitdaging

‘Wij hebben behoefte aan meer structuur zodat de serviceaanvragen beter en sneller afgehandeld kunnen worden door onze monteurs’

Met deze vraag kwam Waterstijl bij ons terecht. In het huidige systeem werden niet alleen serviceaanvragen van klanten met een serviceovereenkomst ingediend, maar ook serviceaanvragen van klanten zonder een serviceabonnement. De nieuwe, verbeterde structuur moet duidelijk een onderscheid maken tussen deze typen serviceaanvragen.

De aanpak van Onest

Op het eerste gezicht lijkt dit geen typische vraag voor Onest. Het aanbrengen van structuur in een systeem waar serviceaanvragen binnenkomen heeft weinig overeenkomsten met online marketing en/of webdevelopment. Echter, helpt Onest graag met het optimaliseren en automatiseren van bedrijfsprocessen. Dankzij onze ervaring met automatiseren en door slim meedenken wordt de kans op fouten verkleint en wordt er veel tijd bespaart.

Systeem gekoppeld aan portal

Om het bedrijfsproces te optimaliseren hebben we een systeem uitgedacht waar bezoekers eenvoudig via één kanaal servicemeldingen kunnen doen. Dit systeem hebben we gebouwd op een nieuwe pagina en deze toegevoegd aan de website van Waterstijl. Dit systeem is gebaseerd op een portal die klanten met een serviceabonnement herkent.

Klanten met een serviceabonnement worden doorgestuurd naar de juiste monteur binnen Waterstijl en klanten zonder een serviceabonnement worden doorgestuurd naar de commerciële afdeling.

De servicemeldingen die binnenkomen via het portal worden automatisch doorgestuurd naar de telefoon van de juiste monteur. Hierdoor kunnen de monteurs direct actie ondernemen en de klant bezoeken om de melding op te lossen. Een bijkomend voordeel van het systeem: alle servicemeldingen worden opgeslagen, zodat iedereen binnen Waterstijl op de hoogte is welke servicemeldingen afgehandeld zijn en welke nog uitgevoerd moeten worden.

Het resultaat

Door het automatiseren en optimaliseren van het bedrijfsproces werd de kans op fouten bij servicemeldingen verkleint. Voor de monteurs was het dankzij de structuur duidelijk welke servicemeldingen urgent waren waardoor elke klant de juiste afhandeling kreeg. Bovendien was het voor alle medewerkers nu overzichtelijk welke meldingen er geweest waren en welke acties uitgevoerd waren om de melding op te lossen. Hierdoor wordt veel tijd bespaart!

“Onest heeft ons geholpen met het automatiseren van ons bedrijfsproces. Dit bespaart ons veel tijd en verkleint de kans op fouten"

Logo Ambi Pack

Terry Opmeer

eigenaar Waterstijl

Onest helpt jou met je online doelstellingen.

Wij helpen jou met het inzichtelijk maken van jou online activiteiten.

Je vraag stellen is eenvoudig en kostenloos, twee dingen waar iedereen dol op is.

Heb jij de ambitie om online te groeien? Wij gaan deze uitdaging graag samen aan. Vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op.

Neem contact met ons op